نوشته شده توسط : محمد جهانیان

در بیانات امام جمعه موقت بیرجند:


امام جمعه موقت بیرجند گفت: تجهیز مساجد به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در جنگ فرهنگی با دشمن، بسیار ضروری است.
حجت ‌الاسلام محمدباقر عبادی پیش از ظهر شنبه در کمیته اطلاع ‌رسانی اجلاس نماز با اشاره به اینکه امروز جنگ دشمن از جنگ نظامی و سخت ‌افزاری، به جنگ فرهنگی و نرم افزاری تبدیل شده است، یادآور شد: بر این اساس مساجد در این جنگ فرهنگی برای مقابله با تهاجم دشمنان از جایگاه مهم ‌تری نسبت به گذشته برخوردار هستند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: مردم بر دین حاکمان خود هستند از این رو جهتگیری مسئولان در مسائل فرهنگی، بر مردم و به ویژه جوانان بسیار تاثیرگذار است.

عبادی اضافه کرد: مساجد باید به گونه ‌ای مجهز باشند که جوانان بتوانند به طور کامل پاسخ شبهات و سئوالات خود را در آنجا بیابند و همچون فرد تشنه که به برکه‌ای از آب رسیده است، از مسجد نیز سیراب شوند.

وی یادآور شد: در مساجد نه تنها نیازهای معرفتی و عقلانی جوانان، بلکه نیازهای عاطفی آنان نیز باید توسط متولیان مساجد، امام جماعت و دیگر نمازگزاران برآورده شود.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: در صورت برآورده شدن این نیازها، جوانان در حد بسیار زیادی در برابر توطئه و تهاجم فرهنگی دشمنان مصون می‌ مانند و از طرفی تقویت نظام و جامعه اسلامی را نیز به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که هدف اصلی دشمن در جنگ نرم، سلب روحیه دینی جوانان است، پیوند مسجد با این گروه از اهمیت زیادی برخوردار است.

عبادی با بیان اینکه مساجد جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی دارند، گفت: در طول تاریخ اسلام مساجد در حکم مدارس و پایگاه‌های علمی بودند و حتی در زمان حیات پیامبر اسلام (ص)، مسجد به لحاظ داشتن جایگاه خاص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، مرکز فرماندهی جامعه اسلامی محسوب می‌شد.

وی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز با الگوبرداری از جامعه نبوی و جامعه صدر اسلام، مسجد از جایگاه خاصی برخوردار شد، به طوری که این انقلاب به برکت آن توانست بسیاری از فراز و نشیب‌ها را پشت سر بگذارد که کسب این موفقیت برای افرادی که حافظه تاریخی و انقلابی‌شان فعال است، کاملا روشن است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به برگزاری اجلاس نماز در 20 و 21 مهر ماه در بیرجند، گفت: اجلاس نماز موتور محرکه‌ ای برای نماز و یادآوری برای برخی از مسئولانی است که با وجود مشغله گاهی نیز به یاد مسجد و نماز و اهمیت آن در جامعه بیفتند.


منبع: خبرگزاری مهر



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 30 آبان 1389 | نظرات ()